הרצוג קרא לקלוט מסתננים, ישראל כץ בתגובה: "לקלוט אותם בביתו"

    ישראל פריי No Comments on הרצוג קרא לקלוט מסתננים, ישראל כץ בתגובה: "לקלוט אותם בביתו"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעוד הפליטים מסתננים בהמוניהם לאירופה, קרא אתמול יו"ר האופוזיציה, חה"כ יצחק הרצוג, לממשלת ישראל לקלוט לתחומי מדינת ישראל פליטים סורים. הבוקר הוא זוכה למענה חריף משר התחבורה ישראל כץ (ליכוד) : "יו״ר האופוזיציה בוז׳י הרצוג קורא לממשלה לקלוט פליטים סורים בישראל. איזה חוסר תבונה מדינית וחוסר אחריות לאומית", תקף כץ בעמוד הפייסבוק שלו. "לפחות שיציע, כמו ראש ממשלת פינלנד, לקלוט אותם בביתו".

    גם יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, הביע התנגדות לקליטת פליטים סורים. "הלוואי והיה לנו את השקט הביטחוני ואת הכוח לקלוט פליטים, אבל אנחנו לא איטליה ולא צרפת ובטח לא גרמניה", אמר לפיד. "זה משבר אירופי, אין שום סיבה שאנחנו ניקח חלק בזה".

    סגן השר איוב קרא מהליכוד, התומך בהבאת הפליטים לישראל, הסביר כי "אי אפשר שעם שעבר חוויה לפני 70 שנה יתעלם מהדבר הזה ויגיד – אני לא במשחק . זה לא יכול לקרות". קרא טען בגלי צה"ל כי "צריך להסתכל על תדמיתה של ישראל בעולם מכל מיני זוויות".

    אתמול פורסמה ברשת תגובה נסערת של בת למשפחת לוחמי צד"ל ליו"ר האופוזיציה: "איפה היית 15 שנה מר הרצוג ?" -כתבה קסנדרה- אנחנו כבר 15 שנה בארץ וטרם טיפלתם בנו, כיצד אתה יכול להיות אדיש לסבל של אלו שחירפו נפשם למען המדינה, ולעומת זאת, להיות רגיש כ"כ לסבל של הסורים, שעוינים את ישראל ?". לוחמי צד"ל היו הזרוע של מדינת ישראל בלבנון, וכשצה"ל החליט לצאת מלבנון, המדינה הציעה להם מקלט. ישראל ספגה במשך השנים ביקורת קשה מלוחמי צד"ל על הפקרתם, ועל אופן הטיפול והקליטה בהם ובמשפחותיהם.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר למשבר המהגרים: "ישראל איננה אדישה לטרגדיה האנושית, טיפלנו במסירות באלף פצועים מהקרבות בסוריה וסייענו להם לשקם את חייהם. אנחנו מדברים עם ראשי מדינות באפריקה ובאירופה על חבילות רב לאומיות למדינות המקור כדי לטפל בבעיה בהתהוותה".

    הוא המשיך: "עם זאת, ישראל היא מדינה קטנה מאוד, אין לה עומק דמוגרפי ואין לה עומק גיאוגרפי. אנחנו חייבים לשמור על גבולותינו גם נגד מסתנני עבודה בלתי חוקיים וגם נגד מחוללי טרור. לא ניתן לשטוף את ישראל במסתננים".



    0 תגובות